bersabarlah dalam menuntut ilmu


widgeo.net

Tuesday 29 November 2011

kuantan

27/11/2011
walaupun sekejap sgt rasanya (5jam je)
tapi ingatan kekal berpanjangan (slagi xhlg ingatan la)

mcm ni citenya (jeng3)
hari ahad hari 2 aku dgn dia janji nak pergi kuantan (owh)
tempat yg belum aku pergi lagi kat pahang ni (yg berhampiran la)
kononnya nak gerak kul 8.30 tapi 2 la dia naik van,van 2 nak tunggu student pulak (tamak haloba)
walhal student ramai balik, almaklumla isnin cuti maal hijrah/tahun baru Islam (slmt tahun baru)
tunggu punye tunggu student (lama sgt)
dtg 3 org siswi yang nak pergi mane entah,da nak kene anto dieorg dulu(bwt spoil je)
bas kul 8.30 tapi bkn bas ekspress terlepas (klu express aku mintak balik dwt kat pak cik van 2)
dia smpi kul 8.40 lebih kurang agaknya, tanya member org kuantan dia kata bas 9.30am ada (lambat sgt)
so kiteorg naik la bas 2.(bas bee huat)

dalam bas 22 mata kuyu je tido lambat...(msj kot)
dalam kul 12 kiteorg tibe kat kuantan (panasss)
masuk ecm/east coast mall msuk je aku tengok mata dia trbeliak tengok mall 2 mcm pavillion dia kata (org kl)
aku pun ye kan aja la maklum la dtg dari pedalaman..hehe (muar johor)
jalan punye jalan da kul 1.30 smbl jalan2 2 dia kenalkan la kedai2 yang ada dekat dalam ecm 2..(buta it)
naik tngkat pling atas ada wyng,aku ingat nak tngok real steel tp syg da abes da citanya..kempunan..(huhu)
xpela nak tengok wyng pnya pasal (da niat kan)
dia choose "misteri jalan lama" mmg aku nak tengok cite 2 pun. (bg dia pilih je br nmpk macho..hehe)
cite 2 start kul 2.25 ptg abes kul 4.15.(ok la 2 xlmbt sgt)
mmg bosan,xpyh la tengok bwt abes boras je bak kata org negeri..(10 hinggit hangus)

sblm tengok wayang 2 kitaorg makan dulu mee sizzling 2, (2 pun ikut dia order apa)
mmg xkenyang langsung tp sedap..(aku ni la asyik kena gelar perut tong dgn dia..bdn aku kecik je..huhu)
bila abis je cite 2 kiteorg nak cari sweater baru sbb sweater aku koyak (ada la sbbnya)
cari punya cari jumpe 1 jenama apa entah aku ikut dia je..(sama jenama dgn sweater dia)
yang sonoknya baju sweater 2 dia bayokan..mcm bg hadiah kat aku la..thank you..:-)(len kali blanja ag)
lebih kurang kul 5 kiteorg kuar then mmg ada bas tp da full,xpela kwn aku ckp kul 6 still ada bas,(cya kawan)
tunggu punye tunggu ada sorg mak cik 2 tanya "nak balik mana ni?"(nasib baik)
jengka mak cik (jawapan)
mak cik 2 pun jwp bas yang tadi last da xde bas da(amik kau)
pe ag menggelabah la kiterong..ingat nak overnight (bkn kl oi)
sblm 2 dia jumpa kwn dia dgn pakwe dia jugak so skrg kiteorg da berempat la.(xde setan hehe)
tp mak cik 2 ada ckp bas ekspress ada kul 8 t.(alhamdulillah)
kiteorg pun g la bli, ngam2 tinggal 4..(rezeki..hehe)

tepat kul 7 aku tengok boboi dulu..hehe(best jgk)
then dia ada ckp something yang agak mencuit hati la(mmg kelakar)
dia ckp klu org ingat kita da kawin, mesti diaorg ckp da kawin pun tgk boboi ag..;-)(nak bwt mcm mane)
kul 8 kitaorg pun naik bas,tempat duduk asing2..(sdey n bosan)
aku pun ape ag tido jela,lama gak la.(ngantuk n penat)
dia ckp aku tido kepala aku da nak lentok kat bahu org sebelah 2.(cian dia,maaf)
dlm kul sebelas malam aku tiba,(lewat mlm 2)
seronok dpt jalan2kan..(rindu)
t ada rezeki kita jalan2 ag ye...:-)

2 comments:

  1. xde la mcm pavilion atok...klau mcm pavilion, dh x kuar dh dr ctu...klau blh nk tdo je kat ctu..hikhik=)

    ReplyDelete
  2. bls pun cm ape je..yela xpyh la kuar ag..majuk da.huh

    ReplyDelete