bersabarlah dalam menuntut ilmu


widgeo.net

Saturday 1 October 2011

Sebelumku Pergi

sebelumku pergi
kuintai mimpi semalam
harum mewangi
menyelinap rindu
sesegar mawar dinihari


sebelumku pergi
kutabur bunga impian
segenap derap kenangan
baunya mengasyikkan
hidangan rindu bertandang
membasuh beribu kesedihan


sebelumku pergi
kutadah bekas-bekas kelukaan
mengumpul calar perasaan
di setiap ruang
merah pekat kehitaman
pedih, duka kesakitan
bekal memori mendatang


sebelumku pergi
inginku miliki semua
hati kudus manja
seorang insan
bernama perempuan
agar setia sepanjang zaman


sebelumku pergi
harap dapat kuhirup
pemberian kemaafan
penamat salam
melabuh tirai
satu perhubungan


sebelumku pergi
inginku terus menyayangi


setelahku pergi
abadimu sentiasa di hati

1 comment:

  1. Andai aku masih ada
    pada waktu itu
    akanku singkap tirai mimpi kelmarin
    menabur mawar harapan
    menyebar wangian rindu
    merungkai kenangan lalu
    merubat segala kesedihan

    Andai aku masih ada
    di ketika dan saat itu
    kugenggam setiap rasa
    mengutip setiap lembaran
    meski ia terusan berterbangan
    tetapku capai untukku simpan
    buat bekalan memori mendatang

    Andai aku masih ada
    di situ tempat kita bersatu
    setia kuserahkan seikhlas hati
    semampu seteguh aku berdiri
    mohonku disayangi seadanya
    hingga ke akhirnya

    Andai aku masih ada
    di situ tempat kita berlabuh
    layarkanlah bahtera bahagia
    akanku hembus berjuta kemaafan
    membelai lembaran terakhir
    penghabisan kisah antara kita

    Andai aku masih ada
    di situ dan ketika itu
    akanku sambut huluran kasihmu
    biar kita melangkah bersama
    menuju mahligai abadi
    sebelumku melabuh tirai
    penamat ceritera cinta kita

    ReplyDelete