bersabarlah dalam menuntut ilmu


widgeo.net

Thursday 19 July 2012

Tukul dan Pahat

Tukul amat diperlukan untuk menggerakkan pahat untuk membuat rumah..
ada la satu hari dimana kelas e***t..tukul ni aku ibaratkan lah seperti hamba Allah yang akan aku ceritakan sekejap lagi dan kami semua pahat la dan rumahnya ibarat assignment yang kelas kami harus lakukan..
19/7/2012
aku seperti biasa kelas e***t ni akan sentiasa dtg lambat dan seperti biasa juga "tukul" ni dah ada...
tunggu ketua dtg untuk ceritakan e***t yang kami dah bincang tanpa dia...sejak mula lagi "tukul" cakap (tukul boleh ckp) "awak pilih la ikut apa yang awak nak..dah pilih elok dah family day tp xapprove oleh orang atasan n td dia marah berdasarkan apa yang dia NAMPAK guna dua biji mata dia 2 dia ckp kami ni ada yang xamek kisah pasal event, xdtg kelas, ada yang buat hal sendiri...okey mmg betul ape y dia ckp..then dia ada ckp yang dia sgt perihatin,dia risau dgn kelas kami yang xhantar proposal lagi, xtidur malam memikirkan hal kami ni..dia nampak segelintir je yang bekerja keras tp aku rasa sorang je...tp xpela pasal 2...itu daripada dia la..tp ni dari pandangan aku...luahan hati aku...

ape yang aku tgk dia xdela perihatin kalau dia xckp dia perihatin, aku ni xdela pangkat tinggi tp aku kene ikut setiausaha sbb aku naib...1 hr 2 kami berdua pergi print proposal nak hantar dkt dia, dia ckp dia ada dkt makmal smpi kul 1, kami terlambat 15 minit je...dia dah balik dah tibe rumah dah pun bila kami telefon...sdgkan mmg nak hantar dkt org atasan 2..prihatin namenya 2?kalau dia xckp dia prihatin mmg aku xnmpk yg dia prihatin...apa salah tunggu sekejap,xpun call balik..dalam kelas mmg dia xnmpk apa yang kami buat kecuali setiausaha sbb mmg dah kerjanya mcm 2...ada yang senyap tp g cari roti, belon dan sebagainya nak menjayakan e***t ni, ada yang xslalu dtg tp call sana call sini..ada dia th, ada yang senyap berpeluh2 kesana sini naik sana naik sini, apa yang dia nmpk dlm kelas semuanya buruk...dah 5 thn jadi "tukul" tp xboleh pk orang lain...

kembali kepada "tukul"
dalam perkataan-perkataan 2 ada yg ditujukan khas untuk aku...aku th..tp xpe aku ttp buat kerja aku sbgi naib setiausaha...bukan pemberi idea...dia xpnh th pun yang kena kesana-kesini naik nak print,nak binding,aku nak buat semua 2 tp xdpt sebab setiausaha lebih suka teruskan apa y dia mulakan..xpe aku paham..tp sbb ape y dia NAMPAK aku dlm kelas hanyalah pendiam yang duduk belakang sorang2 tp apa yang dia th...

aku malas nak ckp lagi cukupla aku luah smpi sini

No comments:

Post a Comment