bersabarlah dalam menuntut ilmu


widgeo.net

Saturday 1 October 2011

tentang aku

Sepi memenuhi ruang
Tanpa awan nano itu...
yang dahulunya sentiasa ada,
menemani dan memayungi aku...
kini Awan Nano tiada lagi,
pergi buat selamanya....


Terus sendirian aku,
bertahan di lautan keduniaan..
bagaikan lalang tanpa akar,
aku tertunduk dan tersungkur..
tiada huluran yang membangunkan,
dan tiada sahutan yang menenangkan..


Aku berharap pada pepohon rimbun,,
unutk memayungi aku dari kedinginan hujan,
dan teriknya goresan mentari..
namun belum sempat aku berteduh,
pepohon rimbun menimpakan dahan,
membuatkan aku terus jatuh...


Kini jauh diri kubawa,
bertemankan awan kecil dan bayu kedamaian...
yang mengiringi setiap langkahku,
mengukir ceritera baru di lembaran hidup...
dan aku masih berharap,
pada awan kecil untuk terus menemaniku...
Jua pada bayu kedamaian,
agar terus mengiringi....

1 comment:

  1. mereka kan sentiasa ada untukmu...InsyaAllah...

    ReplyDelete